avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kuba "kubush" z miasteczka Zabrze. Mam przejechane 19369.67 kilometrów.

button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy kubush.bikestats.pl

Statystyki

Rower: Giant ROAM 2

Zabrze - Ostrawica

Sobota, 18 września 2010 · dodano: 14.09.2010 | Komentarze 2

Piękna piaszczysta plaża, szum morza, ogromne złote słońce na niebie i ja w cieniu palmy na niezwykle wygodnym leżaku popijający drinka z soków tropikalnych owoców... tak, z tego pięknego snu zostałem brutalnie wyrwany przez ustawiony na 04:30 budzik. Po otwarciu zalepionych oczu uświadomiłem sobie że, oto nadszedł dzień planowanej od ok. 3 tygodni wyprawy, której celem jest położona w Czeskim Beskidzie wieś Ostrawica.
Za oknami ciemno, temperatura ok 10°C. Z trudem podnoszę się z łóżka, myję paszczę, jem szybkie śniadanie, ubieram się ciepło, ostatni raz sprawdzam czy wszystko spakowane, gotowy do drogi.
Żegnam się z narzeczoną i o 05:45 jestem już w drodze. Na skrzyżowaniu dołącza Kuba, kolega z pracy. Jedziemy razem na umówione miejsce spotkania w Gliwicach, po drodze zgarniając Rycha i Kirę. Przed samym miejscem spotkania dołącza Jarq, po chwili na miejsce dociera Chemik i Daro (organizator wyjazdu).
Jesteśmy w komplecie.

Zwarci i gotowi, od lewej: Jarq, Kira, Rychu, Daro24, Chemik, Kubush i Kuba.

Pamiątkowe zdjęcie i o 07:06 ruszamy ulicą Rybnicką w kierunku Chałupek. Pierwsze poty wylałem z siebie w okolicach Rybnika i Wodzisławia Śląskiego na podjazdach. W drodze do Chałupek kilka krótkich postojów. Po około 45km z dalszej jazdy rezygnuje Jarek. Szkoda, następnym razem tak łatwo mu nie odpuścimy. Jego miejsce zastępuje Łukasz, który dogonił nas na szosówce. Niedługo potem przekraczamy granicę.

Krótki postój regeneracyjny w okolicach Ostrawy.

Przez Czechy przejeżdżamy bez problemów, podziwiając piękne widoki, zatrzymując się kilka razy, aby zregenerować siły (głównie przy pomocy czekolady). Całą drogę świeci słońce i lekko wieje przyjemny chłodzący wiatr.

Praktycznie od Ostrawy, podróż uprzyjemniały piękne polno-leśno-górskie widoki.

Ostatni postój robimy pod sklepem w Ostrawicy, gdzie zaopatrujemy się w kiełbasy, pieczywo i oczywiście czeskie piwo na wieczorne ognisko.
Ostatnie 2,5km stromego podjazdu pokonuję pierwszy raz używając przełożenia 1-1 przy zabójczej prędkości 7km/h.

Cel osiągnięty. Mimo zmęczenia i głodu zmusiłem się do uśmiechu. W tle Łysa Góra (czes. Lysa Hora).

Po dotarciu na miejsce krótki odpoczynek, wspólnie zbieramy drewno i przygotowujemy miejsce na wieczorne ognisko. Pochłaniam obiado-kolację i udaję się na chwilkę odpoczynku.

Ognisko, posiłek regeneracyjny i czeskie piwo w "blachovce" (czyli w puszce).

W trakcie ogniska rozmowy na wszelkie tematy, pieczenie kiełbasek i zimne piwo.
Razem z Rychem pożyczam od uprzejmych Czechów trochę drewna. W miłym towarzystwie czas szybko płynie więc udajemy się wszyscy na zasłużony odpoczynek. Zamykam oczy i śpię jak zabity do samego rana.